Desatero pro rodiče

Každý den zkontroluji školní tašku za přítomnosti svého dítěte.

Každý den zkontroluji pouzdro a připravím ostře ořezané tužky. Vím, že dítě jich má mít v zásobě několik.

Pomáhám dítěti v přípravě školních potřeb a učebních pomůcek za jeho přítomnosti, společně je ukládáme do tašky.

Školní pomůcky koupím podle třídní učitelky.

Pravidelnou přípravu na vyučování rozdělím dítěti na kratší časové intervaly.

Příprava na vyučování by měla probíhat v klidném a příjemném prostředí, aby se dítě mohlo soustředit na svou práci.

V klidu si popovídám s dítětem o tom, co prožilo ve škole, snažím se odpovědět na jeho dotazy.

Společných kulturních zážitcích (rozhlas, televize, kino…) si s dítětem vyprávím, snažím se mu vysvětlit čemu nerozumělo. Tím rozvíjím nenásilnou formou jeho rozumové vnímání.

Snažím se zařídit věci tak, aby dítě zvládalo svůj úkol co nejlépe, a pak ho za to nezapomenu pochválit.

Jsem součástí školy, nestojím mimo ni, zúčastňuji se akcí školy. Zvykám si na zcela samozřejmé návštěvy ve škole.